Wettelijke kennisgeving

1. Algemeen
Deze garantievoorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten die FatbikeKlaar (“wij” of “FatbikeKlaar”) sluit met de klant (“u”). Onder “klant” verstaan wij iedere natuurlijke of rechtspersoon die een product bij FatbikeKlaar aanschaft. Door een product te kopen, gaat u akkoord met deze garantievoorwaarden.

2. Garantietermijn

Voor accessoires (bijv. gashendels, remblokken, telefoonhouders, sloten, enz.) geldt een garantietermijn van 6 maanden, tenzij anders vermeld op de productpagina.

3. Garantiedekking en Uitzonderingen
De garantie dekt fabricage- en materiaalfouten die leiden tot functieverlies van het product. Uitzonderingen – de garantie is niet van toepassing op gebreken die het gevolg zijn van:

Onjuist, onzorgvuldig of ondeskundig gebruik (bijvoorbeeld vallen, verwaarlozing, of verkeerd monteren);

Buiten­komende oorzaken (bijv. brand-, waterschade, extreme weersomstandigheden);

Wijzigingen of reparaties door derden of door u zelf, buiten FatbikeKlaar om;

Normale slijtage van onderdelen (bijv. remblokken, banden, ketting, kabels);

Esthetische schade zoals krassen, deuken en vervormingen die geen invloed hebben op de werking;

Onderdelen die niet oorspronkelijk afkomstig zijn van FatbikeKlaar (bijv. aftermarket-gashendels);

Onderdelen waarvan de verwachte gebruiksduur is verstreken (bijv. remblokken, kabels, riemen).

4. Garantieclaim Indienen

Breng FatbikeKlaar uiterlijk binnen de geldende garantietermijn op de hoogte van het defect. Dat kan via:
• E-mail: garantie@fatbikeklaar.nl
• Telefoon/WhatsApp: +31 6 40 88 80 88
• Webformulier via onze website (pagina “Garantie & Retour”).

Stuur bij uw melding (indien mogelijk) duidelijke foto’s of video’s van het defect en vermeld:
• Uw ordernummer en aankoopdatum;
• Productnaam en serienummer (indien aanwezig);
• Een beschrijving van het defect en de omstandigheden waaronder het is ontstaan.

Wij beoordelen uw garantieclaim zo spoedig mogelijk (meestal binnen 5 werkdagen).

Als het defect onder de garantie valt, zorgen wij kosteloos voor reparatie of – indien reparatie niet mogelijk is – omruiling van het defecte onderdeel of de defecte fiets.

5. Retourzending & Verzendkosten

Wanneer uw garantieclaim geaccepteerd is, ontvangt u van ons een verzendlabel.

U pakt het defecte product zorgvuldig in, voegt een kopie van de aankoopfactuur en uw garantiedocument (e-mailbevestiging) bij, en stuurt het terug naar het volgende retouradres:
FatbikeKlaar
Een initiatief van Lancee B.V.

FatbikeKlaar vergoedt de retour­verzendkosten indien de garantieclaim terecht is.

6. Waardevermindering

Indien bij retour­ontvangst blijkt dat het product:
a. Beschadigingen vertoont die niet onder de garantie vallen (bijv. gebruiksschade, modifice­ringen, val­schade); of
b. Langdurig gebruikt is en daardoor slijtage toont;
dan kan FatbikeKlaar een waardevermindering toepassen.

De hoogte van de waardevermindering wordt per geval beoordeeld en wordt berekend aan de hand van de mate van gebruik en schade. Deze vermindering wordt nooit hoger dan de oorspronkelijke aankoopprijs.

Wij informeren u vooraf over eventuele waardevermindering. U kunt dan kiezen of u het product (tegen verrekening van waardevermindering) wilt terugnemen of het defect onderdeel tegen een vergoeding gerepareerd wilt hebben.

7. Reparatie/Omruiling

Is reparatie mogelijk? Dan voeren wij de reparatie zo snel mogelijk uit en sturen wij het product kosteloos naar u terug.

Is reparatie niet mogelijk? Dan ontvangt u een gelijkwaardig vervangend onderdeel of een vervangende fatbike (afhankelijk van de beschikbaarheid).

8. Overgang & Aansprakelijkheid

Na afloop van de garantietermijn vervallen alle aanspraken op kosteloze reparatie of omruiling.

FatbikeKlaar is niet aansprakelijk voor indirecte schade (zoals bedrijfsschade, gederfde winst, gevolgschade) voortvloeiend uit defecten.

Onze aansprakelijkheid voor directe schade is beperkt tot maximaal het aankoopbedrag van het defecte onderdeel of de defecte fatbike.

9. Vragen & Klachten
Voor vragen over dit garantiebeleid of bij klachten kunt u contact opnemen met onze klantenservice:
E-mail: info@fatbikeklaar.nl
Telefoon/WhatsApp: +31 6 40 88 80 88

10. Wijzigingen Garantiebeleid
FatbikeKlaar behoudt zich het recht voor dit garantiebeleid op elk moment te wijzigen. De actuele versie staat altijd op onze website onder “Garantie” bij "Beleid".